دانلود فیلم آبادان یازده 60
دانلود فیلم آبادان یازده 60 با کیفیت عالی
دانلود فیلم ایرانی آبادان یازده 60 با لینک مستقیم و کم حجم
تیزر فیلم آبادان یازده 60
درباره فیلم آبادان یازده 60
شست خبری فیلم «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با حضور عوامل فیلم، از جمله خوشبخت، کارگردان و نویسنده ، حسن کلامی، تهیهکننده، علیرضا کمالی، شبنم گودرزی، ویدا جوان و حمیدرضا محمدی، بازیگران فیلم، بهزادعبدی، آهنگساز، مهدی جعفری، فیلمبردار، سهراب خسروی، تدوینگر، محمود دهقانی، طراح چهرهپردازی، جعفرمحمدشاهی، طراح صحنه، زهراصمدی، طراح لباس و کیوان امجدیان، منتقد با اجرای فرزاد حسنی، امشب چهاردهم بهمنماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. فرزاد حسنی در ابتدای این نشست از مهرداد خوشبخت در ارتباط با ساخت اولین فیلم در خصوص رادیو زمان جنگ تشکر کرد. در ادامه، خوشبخت در خصوص نگارش فیلمنامه گفت: این نسخه نهایی فیلم نیست و بعد از جشنواره، فیلم کامل میشود. همه بخشهای این فیلم به واقعیت نزدیک و حتی برخی از اسامی فیلم واقعی است. به جز بیست دقیقه آخر فیلم، مابقی آن برگرفته از واقعیت است. او در ارتباط با انتخاب بازیگران گفت: واقعگرا بودن فیلم و شخصیتهای آن برای ما اهمیت بسیاری داشت و بازی آنها نباید به چشم میآمد. ما به دنبال این بودیم که گریم بازیگرها چندان به چشم نیاید. علیرضا کمالی در خصوص نقش خود در «آبادان یازده ۶۰» گفت: من این فیلم را بازی کردم و توضیح اضافی ندارم. حرف زدن در اینباره به زیرمتنی احتیاج دارد و من باید از آن فاصله بگیرم. همچنین، محمدی درباره حضور در این فیلم بیان کرد: باراولی بود که فیلم را دیدم و امیدوارم عضو خوبی برای این فیلم بوده باشم و راضی از سالن خارج شده باشید. ویدا جوان، در ارتباط با ایفای نقش همسر یک رزمنده بیان کرد: این نقش را دوست داشتم، به این دلیل که تحولی در شخصیت کاراکتر شکل میگیرد. او درگیر فضای جنگ میشود و خود را فدا میکند. شبنم گودرزی، دیگر بازیگر فیلم درباره حضورش توضیح داد: این فیلم به این دلیل که عاشق فضای فیلمهای هشت سال دفاع مقدس هستم، برایم جذاب بود. نقش برای من نقش سختی بود و از من فاصله داشت. خوشبخت هم در ارتباط با لهجههای فیلم گفت: حضور جهانگیر میرشکاری برای آموزش، لهجه بسیار مؤثری بود. منتقد حاضر در نشست نیز درباره فیلم تصریح کرد: سینمای ما اگرچه به فیلمهایی با پروداکشنهای خاص نیاز دارد، ولی ما برای نمایش بخش ملیگرای سینما به فیلمهایی مانند «آبادان یازده۶۰» نیاز داریم. امجدیان ادامه داد: لوکیشن محدود فیلم، حس حبس را به مخاطب القا میکرد. همه چیز فیلم به قاعده بود و به دنبال قهرمانبازی نبود. حس میکنم این فیلم یکی از بهترین فیلمهای جشنواره است. بهزاد عبدی در ارتباط با موسیقی فیلم اظهار کرد: موسیقی فیلم در همه بخشهای آن حضور داشت و کمحجم هم نبود. در این فیلم صدای موج رادیو تکرار شد و در آخر این موج رادیو تبدیل به موسیقی فیلم شد. عبدی ادامه داد: موسیقی ارمنی یکسری فواصل دارد و موسیقی فیلم ارمنی نیست. بخشی از موسیقی ارمنی در فیلم اجرا میشود و به دنبال بیان این موضوع بودم که نشان دهم کاراکتر با موسیقی ارمنی آشنایی دارد. کلامی، تهیهکننده فیلم هم اظهار کرد: در مورد انتخاب این داستان، فیلمنامهای را خواندم و اصل داستان و ماجرای آن را دوست داشتم. به این دلیل که قهرمانبازی داشت و مقاومت مردمی را نشان میداد. در جنگ تنها کسانی که در خط مقدم جنگیدند، دفاعکننده از میهن نبودند، بلکه در پشت خط مقدم نیز بسیاری از افراد فداکاری کردند. ما به دنبال نشان دادن آنها و یادآوری تلاشهایشان بودیم. کلامی ادامه داد: امیدوارم مخاطبان با سوالات خود ما را نقد کنند تا نقاط قوت وضعفمان بفهمیم. او درباره عدم حضور بازیگران چهره در فیلم افزود: انتخاب بازیگران شناخته شده در دیده شدن فیلم مؤثر است، اما ما به دنبال گران تمام شدن هزینه فیلم نبودیم. در پایان این نشست، صمدی، طراح لباس در پاسخ به این انتقاد که لباس بازیگران بیشتر از اینکه شبیه به دهه ۶۰ باشد، به بسیجیهای دهه ۹۰ شباهت دارد، گفت: ما در مرحله پیشتولید بیش از هزار عکس دیدیم و لباسها از روی یکسری از عکسها و براساس مستندات انتخاب شدند.
مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، فیلمبردار دوم: داود محمدی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیرتولید: رحمت عبدالله زاده، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مدیر برنامه ریزی و و سرپرست گروه کارگردانی: امیرشهاب اسماعیلی، طراح صحنه: جعفر محمد شاهی، طراح لباس: زهرا صمدی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه های بصری: جواد مطوری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، عکاس: علی نیک رفتار، مشاور رسانهای: مهرداد معظمی.
نقد و بررسی فیلم آبادان یازده 60
آبان ماه ۱۳۵۹. آغاز جنگ تحمیلی. سقوط خرمشهر. آبادان زیر آتش سنگین توپخانه دشمن و در آستانه سقوط. هنگامه سخت نبرد و مقاومت. حماسه مردم شهر با همراهی ارتش، سپاه و رادیوی ملی نفت آبادان. آبادان یازده شصت روایتی متفاوت ازسینمای جنگ و دفاع مقدس است. بازسازی یک حماسه از تاریخ جنگ. (حماسه کوی ذوالفقاری) تصویر سازی واقعی از حقیقت یک ماموریت. ماموریتی متفاوت با گروهی متفاوت. گروهی که سلاحشان مرگبار نیست. سلاحشان امواج رادیویی و هدفشان انتشار اخبار امید بخش میان مردمشان است. فیلم بر اساس نوع ژانر(سینمای جنگ) حادثه محور است حوادث رخ داده درمتن درسه قسم وسه پرده تقسیم بندی و به تصویر کشیده شده است: پرده اول باور (لمس خطر)، پرده دوم ناامیدی (سقوط خرمشهر) و پرده سوم شور (حماسه مقاومت). داستان آبادان یازده شصت آرام، روان و بدون حاشیه روایت می شود. درست مثل جوی آبی که جاری است. آب در بزنگاه های سخت به چاله می افتد و بعد با تلاش، ضمن جابجایی قلوه سنگ ها، آن ها را با خود همراه می کند تا قدرتش را بیشتر کند. قلوه سنگ ها، همان قهرمان های فیلم هستند. فیلمنامه یک قهرمان ندارد. در این روایت همه در نوع خود یک قهرمان محسوب می شوند جنس همه سنگ ها و نگاهشان به زندگی یکی نیست (بهمن، نبی، ادوین، مسعود، مریم و حتی نرگس همسر بهمن که درآخر به گروه اضافه می شود) اما همه آن ها، با آبِ در جریان هم سو می شوند. چراکه هدف برای همه یکی است (مقاومت در برابر تجاوز) و تفاوت ها در قوت بخشی به جریان آب است که موثر واقع می شود تا حصول به مقصد. (نجات شهر از سقوط) فیلمساز دوربینش را در خدمت سوژه برای بالا بردن پتانسیل و دینامیک صحنه پویا و در حرکت نگاه داشته است. صحنه پردازی با بهرهبری خوب و مفید از تصاویر آرشیوی قابل قبول مخاطب است. بازی ها کنترل شده، به دور از اغراق و در راستای دستیابی به هدف اصلی (مستندسازی واقعیت) تعریف و اجرا شده اند. و نکته آخر این که تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس حماسه های مختلف و متفاوت را به چشم خود دیده و ثبت کرده است که شمار بالایی از آن ها در فُرمت و مدیوم های مختلفی بازسازی و مستند سازی شده اند. آبادان یازده شصت برگی است از تاریخ حماسه مقاومت، که این بار به نام شهدای حماسه ساز رسانه در تاریخ ثبت می شود.
عکس ها و تصاویر فیلم آبادان یازده 60
لینک های دانلود با آی پی ایران قابل دانلود است لطفا هنگام دانلود وی.پی.ان خود را خاموش نمایید تا با سرعت مناسب دانلود کنید.
نظرات کاربران
0 نظر