دانلود رایگان فیلم تنگه ابوقریب | تیک فیلم

دسته بندی ها
ژانر ها

دانلود رایگان فیلم تنگه ابوقریب

دانلود فیلم ایرانی تنگه ابوقریب

دانلود فیلم تنگه ابوقریب با کیفیت عالی

دانلود رایگان فیلم تنگه ابوقریب

نقد و بررسی فیلم تنگه ابوقریب

مهرزاد دانش
خیره کننده است….این اولین فیلم جنگی سینمای ایران است که تا این حد فضای جنگ را به دو قدمی صندلی مخاطب در سالن سینما نزدیک می کند. امشب، من در کنار برادران نازنین شهیدم در گردان عمار در میان آتش و خون و سرگردانی و تشنگی و درد و وحشت و شهامت و خستگی همراه بودم.

پویان عسگری
آدم‌ها در «تنگه ابوقريب» همچون كمدي‌هاي اسكروبال دور هم مي‌چرخند، به اشباح (معادل عراقي‌ها در جهان فيلم!) شليك مي‌كنند و در جغرافيايي كه اساسا براي تماشاگر شكل نمي‌گيرد يكي يكي از پا درمي‌آيند؛ بدون آن‌كه همدلي تماشاگر جدي، جذب حال آنها و مرگ دلخراش‌شان شده باشد. مشكل نه در تماشاگران كه در مواجهه تخت و زمخت فيلمساز در استفاده از كليشه‌هاي تيپ‌سازي در فيلم جنگي ايراني و بلاتكليفي او در انتخاب يك هدف/رويكرد مشخص براي عرضه آدم‌هاي فيلم و تاثيرگذاري بر تماشاگر است؛ يكي مزه مي‌پراند، ديگري متفكر و فرو رفته در خود است، آن يكي لوطي‌وار به بقيه محبت مي‌كند و بقيه هم به پژواك ناقصي از خرده‌تيپ‌هاي منتج از سينماي جنگ ايران بدل مي‌شوند.

آریان گلصورت
توکلی پشت فیلمبردار توانمند، تیم بازیگری مستعد و پروداکشن عظیم فیلم‌اش پنهان شده تا نابلدی‌هایش مشخص نشوند. اما حاصل کار، آن هم با این بودجه هنگفت، مهر تائیدی بر ضعف‌های تکنیکی فیلمساز است. تانک ترکاندن و استفاده از برداشت بلند که به معنی کارگردانی سطح بالا نیست. وقتی نه خبری از درام است، نه یک رویکرد بصری ویژه و نه میزانسن‌های موثری که در یاد بماند. فیلمساز در معرفی جغرافیا و زمان ناتوان است و با شلوغ‌کاری و کمک گرفتن از التهاب جنگ می‌خواهد مخاطب را مرعوب کند

سید رضا صائمی
به نظر می‌رسد کارگردان، خود واقعه را ذاتاً واجد ظرفیت دراماتیک و تراژیک می‌داند و این‌که روایت بصری آن می‌تواند کارکرد درام را داشته باشد. تنگه ابوقریب تماشای یک رخداد جنگی نیست، تجربه و درک عینی آن است که به‌واسطه‌ی سینما انجام شده است. آدم‌های جنگ در فیلم یکی از واقعی‌ترین و باورپذیرترین شخصیت‌های جبهه و جنگ هستند که همین معمولی‌بودن‌شان به آن‌ها تقدس می‌بخشد و البته یک جواد عزتی درخشان که حتی بازیگر توانمندی مثل حمیدرضا آذرنگ را هم زیر سایه‌ی خود قرار می‌دهد.

اخبار و حواشی فیلم تنگه ابوقریب

محسن روزبهانی، مدیر جلوه های ویژه میدانی فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: “اکثر صحنه های این فیلم به صورت سکانس پلان‌های طولانی گرفته شده است که طولانی ترین این سکانس پلان ها بیش از 5 دقیقه است. این در حالی است که پیش از این طولانی ترین سکانس پلان برای فیلم «سرزمین خورشید» به مدت 4 دقیقه بوده است.” جواد مطوری طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: “تعداد 120 یا 130 انفجار در یک پلان فیلم «تنگه ابوقریب» زده می‌شود که محاسبات آن کار ساده‌ای نیست. به نظر‌م «دوئل» به لحاظ خلق صحنه‌های جنگی صدرنشین بود و با ساخت «تنگ ابوقریب» این قله فتح شد.” محمدرضا شجاعی( طراح صحنه) درباره فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: “ایده این فیلم مربوط به آقای سعید ملکان (تهیه‌کننده) بود. ایشان سالها دغدغه ساخته شدن این کار را داشت و بالاخره به انجام رسید. ملکان مدت زیادی روی این کار تحقیق کرد و از زمانی که بهرام توکلی را برای کارگردانی این فیلم انتخاب کرد او نیز با جدیت هرچه تمام‌تر و انرژی مضاعف به سراغ تحقیق درباره فیلم رفت.” بهرام توکلی پس از گذشت 3 سال از آخرین فیلمش «من دیه گو مارادونا هستم» ؛ با فیلم جدیدش در سی و ششمین جشنواره فجر حضور دارد. «تنگه ابوقریب» ابتدا به صورت «تنگه ابوغریب» نوشته می شد.

جوایز و افتخارات فیلم تنگه ابوقریب

«تنگه ابوقریب» در کنار بمب؛ یک عاشقانه با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنواره سی و ششم شدند. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر؛ دریافت کرده‌است.

جایزه ویژه شامل تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم سعید ملکان تهیه کننده تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (1397)

بهترین کارگردان بهرام توکلی برای فیلم تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (1397)

بهترین فیلم سعید ملکان برای فیلم تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (1397)

نامزد بهترین بازیگری جواد عرتی برای فیلم تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (1397)

نامزد بهترین فیلمنامه بهرام توکلی برای فیلم تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (1397)

لینک های دانلود با آی پی ایران قابل دانلود است لطفا هنگام دانلود وی.پی.ان خود را خاموش نمایید تا با سرعت مناسب دانلود کنید.

  • تمامی فایل های سایت تیک فیلم در سرور های قدرتمند ایران میزبانی می شوند
  • جهت ارتقا کیفیت سایت و همچنین استفاده سایر کاربران، لطفا حتما نظرتان درباره فیلم را در بخش نظرات مطرح کنید
  • برای دانلود با سرعت بالا، قابلیت ایست و چندین امکانات دیگر، از نرم افزار IDM در ویندوز و ADM در موبایل استفاده کنید.
  • برای پخش نسخه x265 حتما از آخرین ورژن Pot Player (در ویندوز) و آخرین ورژن MX Player (در موبایل) استفاده کنید.
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • درخواست فیلم و سریال
  • نظرات کاربران

    0 نظر
    نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد

    هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !