دانلود فیلم قصیده گاو سفید رایگان بدون سانسور توقیف شده | تیک فیلم

دسته بندی ها
ژانر ها

دانلود فیلم قصیده گاو سفید

دانلود فیلم قصیده گاو سفید با کیفیت عالی

دانلود فیلم ایرانی قصیده گاو سفید با لینک مستقیم و کم حجم

دانلود فیلم قصیده گاو سفید

تیزر فیلم قصیده گاو سفید

درباره فیلم قصیده گاو سفید

بهتاش صناعی‌ها کارگردانی است که هنوز بهترین فیلمش را نساخته اما به وضوح نگاه جسورانه‌ای به سینما دارد. فیلم قبلی‌اش «احتمال باران اسیدی» فضایی متفاوت با بقیه‌ی آثار سینمای ایران داشت. جهان خودش را خیلی خوب ساخته بود. به عبارتی فیلم خودبسنده‌ای بود که می‌توانستید جهان کاراکترش را با بازی دیدنی شمس لنگرودی درک کنید. «قصیده گاو سفید» قرار است فیلم اجتماعی‌تری باشد. هر چند کارگردان باز هم تلاش می‌کند فضای شخصی خودش را داشته باشد اما به هر حال متاثر از یکی از مهم‌ترین بحث‌های این‌ سال‌ها یعنی قصاص است. «قصیده گاو سفید» یکی از جسورانه‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر است. داستانش پیرامون یک قصاص اشتباه روایت می‌شود بدون آن که به صورت مستقیم در مدح یا ذم قصاص داستان‌سرایی کند. با دو بازی خوب از مریم مقدم و علیرضا ثانی‌فر که باعث می‌شود هر چند فیلم ریتم کندی دارد و کشدار است اما بتوانید با کاراکترها و احساسات‌شان همراه شوید. مشکل از جایی شروع می‌شود که صناعی‌ها در دل جهان خودش می‌خواهد یک درام اجتماعی واقع‌گرایانه داشته باشد و نمی‌تواند در روایتش تعادل را رعایت کند. به نظر می‌رسد بعضی از کاراکترهایش را نمی‌شناسد و در نتیجه شخصیت‌پردازی‌هایش با نقص روبه‌رو هستند. آن بخش‌هایی از فیلم که به رابطه‌ی میان زن و مرد می‌پردازد جذاب از کار درآمده اما سکانس‌هایی که کاراکتر مرد محور فیلم می‌شود که در حقیقت مربوط به بخش اعتراضی قضیه به یک سوژه‌ی اجتماعی است فیلم از دست می‌رود.

کارگردان: بهتاش صناعی ها- تهیه کننده: غلامرضا موسوی- مدیر فیلمبرداری: امین جعفری- طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی- صدابردار: عبدالرضا حیدری- طراح گریم: کامران خلج- دستیار اول و برنامه ریز: آرش مشورت – مدیر تولید: میثم معراجی – منشی صحنه: مریم شقاقی- عکاس: حمیدجانی پور- جانشین تولید: مسعود ساکت اف -مدیر تدارکات: سعید میرزایی- دستیاران کارگردان:کیارش صناعی‌ها، احمد مکاری – دستیار اول فیلبرداری: سجاد براتی- مجری نور: شهاب الدین میر کریمی – دستیاران فیلمبردار: محمد جواد رستگار، محمد مهدی رضایی، نصیرالدین ملکی، علی افضلی-دستیاران صحنه و لباس: حدیث حسن وند، مسعود راشدی، مرضیه بامداد، امیر هیوند – مجری گریم: مهران حمزه لویی-دستیار صدابردار: ایمان بازیار- دستیار عکاس: بهنوش منصوری- دستیاران تدارکات: بابک الفت، وحید عالی، علی طرقی – امور مالی: سمیرا مهربان – امور اداری: مریم سیرتی- روابط عمومی: نگین موسوی.

نقد و بررسی فیلم قصیده گاو سفید

قصیده گاو سفید» دومین ساخته بلند سینمایی بهتاش صناعی‌ها در جایگاه کارگردان است. وی پس از ساخت فیلم «احتمال باران اسیدی» که سوژه‌ای خنثی و فضایی هنر و تجربه‌ای داشت، این بار به سراغ موضوعی ملهتب، حساس و اجتماعی رفته است. «قصیده گاو سفید» روایتگر داستان زنی به نام مینا است که همسرش به واسطه صدور حکم اشتباه قصاص، اعدام شده است و وی اکنون پس از آگاهی از این موضوع، سودای دادخواهی و استیفای حقوق از دست رفته خود و همسرش را از قوه قضاییه کشور در سر دارد. آنچه در نیمه نخست «قصیده گاو سفید» و با گذشت 20 دقیقه از فیلم مشخص و قابل پیش‌بینی می‌شود این است که فیلمساز موضعی تند و تیز نسبت به نظام حقوقی و سیستم قضایی کشور دارد و قرار است در ادامه نیز اقسام انتقادات و چه بسا اتهامات روا و ناروا را متوجه عملکرد سیستم و فرایند دادرسی کیفری در کشور کند؛ پیش‌بینی‌ای که در ادامه خیلی زود به واقعیت می‌پیوندد. «قصیده گاو سفید» در وهله نخست نوک پیکان تهاجم خود را متوجه صدور حکم قصاص در فرایند دادرسی کیفری کشور می‌کند؛ فیلم با بهره‌گیری از صغری و کبری‌های هدفمند و مهندسی شده، تلاش می‌کند بنیان‌های مشروع این حکم را با پرسش‌ها و تردیدهای جدی مواجه سازد. سیر حوادث و اتفاقات حادث شده در فیلمنامه به گونه‌ای طرح ریزی و سازماندهی شده است که در نهایت منجر به ایجاد تصوری از این جنس در ذهن مخاطبان شود که قصاص عملی غیر انسانی و ضد حقوق بشری است و اساساً دادگاه‌های کشور فاقد صلاحیت لازم برای رسیدگی به پرونده‌های کیفری و صدور احکام مقتضی از جمله حکم قصاص برای مجرمان هستند. فیلم البته در بیان موضع فوق‌الذکر خود به شیوه‌ای یک جانبه و غیرمنصفانه متوسل می‌شود؛ بدین ترتیب، با تأکید بر نمایش عجز مینا در تظلم‌خواهی از محاکم قضایی کشور، مخاطب را در وضعیتی سمپات‌گونه نسبت به مینا و همچنین وضعیتی منزجرانه نسبت به محاکم قضایی کشور قرار می‌دهد.

عکس ها و تصاویر فیلم قصیده گاو سفید

دانلود فیلم قصیده گاو سفید

 

دانلود فیلم قصیده گاو سفید

 

دانلود فیلم قصیده گاو سفید

لینک های دانلود با آی پی ایران قابل دانلود است لطفا هنگام دانلود وی.پی.ان خود را خاموش نمایید تا با سرعت مناسب دانلود کنید.

  • تمامی فایل های سایت تیک فیلم در سرور های قدرتمند ایران میزبانی می شوند
  • جهت ارتقا کیفیت سایت و همچنین استفاده سایر کاربران، لطفا حتما نظرتان درباره فیلم را در بخش نظرات مطرح کنید
  • برای دانلود با سرعت بالا، قابلیت ایست و چندین امکانات دیگر، از نرم افزار IDM در ویندوز و ADM در موبایل استفاده کنید.
  • برای پخش نسخه x265 حتما از آخرین ورژن Pot Player (در ویندوز) و آخرین ورژن MX Player (در موبایل) استفاده کنید.
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • درخواست فیلم و سریال
  • نظرات کاربران

    0 نظر
    نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد

    هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !