دانلود فیلم زار ‫‫‫[ترسناک ایرانی] نسخه کامل رایگان | تیک فیلم

دسته بندی ها
ژانر ها

دانلود فیلم زار

دانلود فیلم ایرانی زار

دانلود فیلم زار با کیفیت عالی

دانلود فیلم زار

نقد و بررسی فیلم زار

فیلم زار به کارگردانی نیما فراهی از فیلم های رونمایی شده از ایرانی در جشنواره جهانی فیلم فجر 35 بود که التبه در ژانر خاص وحشت و ترسناک بود سینمانیوز : نوشته ای کوتاه برای فیلم ژانر وحشت “زار “، برای دیدن فیلم زار در جشنواره جهانی فجر با توجه به اخبار پیرامون فیلم و دیدن فیلمی ایرانی در ژانر ترسناک بعد از مدت ها البته ، حضور و استقبالی فراوان از سوی اهالی رسانه و مخاطبین جشنواره شده بود و به جرات شلوغ ترین سانس جشنواره امسال سانس اکران فیلم زار در پردیس چارسو بود . ترکیب بازیگران جوان فیلم که در بینشان بازیگر حوان و البته با تجربه ای مثل محمد غفاری هم به چشم می خورد ترکیب غریبی برای تماشاگران بود . کارگردان فیلم هم نیما فراهی بود که در اولین تجربه فیلم سازی اش به سمت فیلم و ژانری خاص رفته که به هر صورت ریسک بزرگی برای ژانر و ذایقه محدود سینمای ایران است . فیلم با یک پیش زمینه از گذشته که یک فردی در یک خانه زنده به گور می شود اغاز می شود و نوعی طلسم و نفرین شده بون اون منزل رو نشان می دهد و فیلم شروعی سرخوشانه و جوانانه دارد که برای تفریح و دورهمی به شمال و منزل دوستان خود می روند که تازه ازدواج کرده اند و در ویلایی بزرگ( همان ویلایی که در ابتدای فیلم دیدیم ) که قصد بازسازی اش را دارند سکونت دارند . با احضار روح توسط یکی از شخصیت ها اصل داستان و فضای ترسناک فیلم آغاز می شود و این روح آزاد شده به سبک نمونه های خارجی با رفتن به جلد یکی از اعضا و تحت کنترل گرفتن ذهنش اقدام به کشتن سایر اعضا می کند و … قصد ما نوشتن داستان فیلم نیست و نگاهی اجمالی به فیلم داریم و برای سینمای ایران فیلم زار یک فیلم غیر تکراری و جدید است و می تواند آغاز گر راهی باشد که کارگردانان جسور و جدید سینمای ایران بتوانند سبک و ژانرهای مختلف را فیلمسازی کنند و اگر این نگاه رو داشته باشیم فیلم زار نمونه موفقی در این زمینه هست . تا جاییکه شده به شعور مخاطبش توهین نمی کند و صحنه هایی که قصد دارد بیننده را بترساند به جا و به خوبی از آب در امده اند . شاید پایان بندی فیلم و پند آموز شدن فیلم مورد تایید قرار نگیرد اما کلیت فیلم و بازیها و کارگردانی قابل قبول است و می توان نمره قبولی به فیلم داد .

اخبار و حواشی فیلم زار

نیما فراهی در اولین تجربه سینمایی خود فیلم “زار” را در ژانر وحشت تولید کرد و توانست در جشنواره‌ جهانی فیلم فجر بدرخشد و از سوی دیگر در جشنواره‌های جهانی در سال 2017 جوایزی را از آن خود کند. هرچند فیلم دارای مجوز پروانه نمایش بود، اما پس از گذشت سه سال همچنان بلاتکلیف ماند و کارگردان آن در اعتراض به این موضوع، فیلم را در فضای مجازی منتشر کرد. “زار” داستان زوج جوانی را به تصویر می‌کشد که در دوران ماه عسل میزبان دوستانشان در شمال کشورمی‌شوند، ویلای محل سکونتشان، گذشته خوفناکی دارد وآنها ناخوداگاه درگیر ماجراهای هولناکی می‌شوند! محمدرضا غفاری، حدیث میرامینی، سمانه کاوندی، ساناز صفایی، سینا سهیلی، وانا همتی، امیرحسین عشق آبادی، عسل هاشمی و میثاق زارع بازیگران این فیلم هستند. فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این حرکت خود گفت: همیشه با خودم می‌گویم مشکل به چه می‌گویند. فیلم من دارای مجوز بود ولی با وجود آن که جوایز بسیاری از آن خود کرده همچنان جلوی اکران آن گرفته شد. وی ادامه داد: با این حرکت و انتشار آن در فضای مجازی حداقل مخاطب می‌تواند فیلم را ببیند و اگر بازخوردی هم داشته باشد بازخورد بدی نخواهد بود، چون هزینه‌ای برای دیدن آن صرف نکرده است و مانند بسیاری از فیلم‌هایی نیست که در سینما می‌روند و با وجود صرف هزینه از دیدن آن ناراضی هستند. فیلم زار این کارگردان جوان همچنین اظهار کرد: فیلم “آشغال‌های دوست داشتنی” محسن امیریوسفی پس از شش سال توقیف اکران شد، اما فیلم من با این که پروانه نمایش دارد به آن اجازه اکران نمی‌دهند. فیلم من هنری و تجربی نیست، در حالی که به من مجوز هنر و تجربه دادند. در واقع هدف این بود که فیلم دیده نشود، چون از ابتدا هم که فیلم را ساختم به من گفتند که نمی‌گذارند این فیلم دیده شود؛ اما دوستان هنوز به این امر واقف نیستند دورانی که فیلم‌ها در صندوقچه می‌ماندند، گذشته است. امروز با وجود وسایل ارتباطی که وجود دارد دیگر فیلمی در توقیف باقی نمی‌ماند. فیلم زار فراهی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران نکرد، توضیح داد: اگر هفته‌ای یک سانس مشخص در هر سینما می‌دادند، اما هر 10 روز یک بار اکران می‌کردند، من مشکلی نداشتم. متاسفانه سینماهای هنر و تجربه وضعیت مشخصی ندارند و مخاطب نمی‌داند که چطور می‌تواند به فیلم‌ها دسترسی داشته باشد.

جوایز و افتخارات فیلم زار

سایت سینمایی «spotlight horror awards» که از نشریات معتبر در زمینه سینمای وحشت هستند فیلم «زار» را به کارگردانی نیما فراهی در لیست ترسناک ترین فیلم های سال 2017 قرار دادند. و نکته ای که در این بین وجود دارد این است که اولین باری است که یک فیلم ایرانی توانسته به این لیست راه یابد. این فیلم که از اولین ساخته های بلند فراهی است با استقبال خوبی از سمت مردم روبرو بوده است.

لینک های دانلود با آی پی ایران قابل دانلود است لطفا هنگام دانلود وی.پی.ان خود را خاموش نمایید تا با سرعت مناسب دانلود کنید.

  • تمامی فایل های سایت تیک فیلم در سرور های قدرتمند ایران میزبانی می شوند
  • جهت ارتقا کیفیت سایت و همچنین استفاده سایر کاربران، لطفا حتما نظرتان درباره فیلم را در بخش نظرات مطرح کنید
  • برای دانلود با سرعت بالا، قابلیت ایست و چندین امکانات دیگر، از نرم افزار IDM در ویندوز و ADM در موبایل استفاده کنید.
  • برای پخش نسخه x265 حتما از آخرین ورژن Pot Player (در ویندوز) و آخرین ورژن MX Player (در موبایل) استفاده کنید.
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • درخواست فیلم و سریال
  • نظرات کاربران

    2 نظر
    نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد

    • رها : عالی بود کاراکتر هاش خیلی خوب بود نور پردازیش با موضوع مطابقت داشت بازیگران خوب نقشاشونو اجرا کردن و کاملا قابل باور بود چون یک توهم بود متاسفانه اکثر مردم ما باید جلو روشون یه چیزی بزارن که بترسن بعدا چرا حتما باید خارجی باشه تا فیلم خوبی باشه آهنگساز هم خیلی زحمت کشیده بود خیلی صدای خوبی انتخاب کرده بود تازه بر اساس واقعیت هم بود14 شهریور 1402

    • – : در بین فیلم های ترسناک معمولی بود میشد در فیلم بیشتر از مکان های تاریک استفاده کرد از بازیگر های زیادی در خانه استفاده شده بود که اشتباه بود و میشد از چهره های خیلی ترسناک تری استفاده کرد یکی از روش های مهم برای فیلم های ترسناک تغییر ناگهانی فیلمبرداری روی مثلا جن یا روج هست که در فیلم به درستی انجام نشده بود خیلی جای بهتر شدن داشت متاسفانه در فیلم ها استفاده از کلمات زشت به معنی امروزی بودن شده که خیلی بده هر فیلم توش ده تا فحش میشنوی19 آبان 1399